Thursday, March 17, 2011

Ape nak jadi......

"Best giler tido ptg2 nie"

Itulah ungkapan yang boleh aku terjemahkan dengan keadaan yang berangin serta mendung tatkala menunggu waktu kelas jam 6pm nanti... Aku duduk termenung sambil membaca komen2 dari facebook kwn2 aku...Mcm2 komen yang diberika, ada yang seperti ke anak-anakkan dan ada pula yang kedewasaan. Ada sahaj bahan yang membuatkan aku ketawa dan senyum keseorangan...

Itu sekarang, tetapi bagai mana pula keadaan masa akan datang, itu lah yang aku renungkan dan fikirkan selepas selesai melayan facebook...dgn segeranya membuka blog untuk menulis sesuatu yang boleh dikongsikan bersama...
Kwn2 tau, kini aku berada di tahun akhir dalam pengajian di UniKL MIMET..Insyaallah tahun depan aku bakal kembali ke syarikat tmpt aku berkerja dahulu, yg terletak di Pasir Gudang Johor...

Selepas itu, aku bercadang untuk mendirikan rumahtangga selepas 5tahun berkerja..Mugnkin agak lewat aku berkahwin, tetepi bagi menguruskan hal yang perlu terlebih dahulu...aku sanggup untuk berkahwin lewat bagi menunaikan tanggungjawab yang di berikan..
Selain berkahwin, aku juga berniat untk memiliki sebuah or lebih rumah utk didiami kelak serta sebuah MPV bagi kegunaan seharian...

Itu mengenai kehidupan selepas berkerja..tp yang pasti aku akan merindui suasana alam pembelajaran yang aku hadapi sekarang...Walaupun di sini aku agak kebosanan terutamanya dihujung minggu... Tetapi, mempunyai kwn2 yang lbh muda (5 to 6 years muda dr aku) adalah keseronokan yang tidak dapat dirasai selepas ini...

....Berlari2 bagi mendapatkan lift pertama selepas habis kelas bersama dgn fahmi (bdk melaka) adalah aktiviti yg paling seronok dilakukan selapas kelas Applied Mechanic..Kepuasan terasa apabila aku dan fahmi dapat keluar bangunan akedemik lbh awal drp yg lain..

Besides that....melepak di slip way bersama kwn2 selapas berjoging, mengepau makanan bilik org laen, membuat ziarah ke bilik2 kwn, membuat komen2 panas didlm fb, copy and paste, tidur berlebihan, mendaki bukit busu dan pelbagai aktiviti yang menarik....Semua ini akan aku ingat dan kenang selapas aku tamat belajar kelak...


Bersambung......

2 comments:

  1. 5 tahun lg? lambat gila brader... 2tahun sudah...

    ReplyDelete
  2. 2tahun terlalu pendek waktunya...banyak urusan perlu didahulukan muzz....

    ReplyDelete