Wednesday, March 9, 2011

Post Picture


Berjumpa kita lagi....

Kali nie aku nak bawakan cite mengenai gambar yang berada di atas blog aku nie...Cantik bukan..

Gambar yang korg tgk tue aku amek masa aku nak ke Inchon, Korea Selatan bulan 3 tahun 2009..Masa tue aku masih keje lg...Aku naek kapal tue dari Singapura and aku gi sana berdua nan senior aku je..

Kapal yg aku naek tue dimiliki oleh syarikat dr Oman tp di urus oleh MOL (Mitsui OSK Line) yang berpangkalan di Tokyo Japan. Nama kapal LNG Salalah and build kat Gojie,Korea Selatan oleh Samsung Heavy Industries (SHI)....Haaah..Jgn pelik samsung blh bt kapal lak..Kendian jelah aku cite pasal Samsung nie k...

Berbalik pd kapal yg aku naek nie...Kapal nie digunakan utk bawa Liquidfied Natural Gas (LNG) dari Oman ke Inchon. Denagn menggunakan steam bg mengerakkan propeller kapal ini berjaya samapai ke Inchon dalam tempoh 8hari sahaja...

Kapal nie br je berumur 2 tahun tp disebabkan da cukup period utk survey jd terpaksa la ke drydock bagi membuat keje survey n maintained..

2 comments:

  1. kapal steam lg laju ke dari kapal diesel?

    ReplyDelete
  2. Kelajuan kapal di ukur pada output power not by propulsion system. Kapal LNG direka mengunakkan engine pembakaran luar bertujuan untuk mengurangkan heat transfer n pengunaan dual fuel.

    ReplyDelete