Thursday, March 10, 2011

Satu Hari, Satu Artikel


Bertitik tolak dari kesedaraan berblog, aku bertekat untuk mengeluarkan satu artikel sehari minima bagi memantapkan blog Laut Untuk Semua. Dengan berkonsepkan Wacana Ilmaiah Pelaut, aku amat mengarapkan ia dapat membantu kawan-kawan dalam menyelami dan memahami ilmu yang berkaitan dengan "laut" khasnya dan "semua" umumnya.

Walaupun blog ini berusia muda dikalangan blog2 yg lain, tetapi ia akan diguanakn bagi membantu kawan-kawan dalam mengenalinya. Disamaping itu, kawan2 boleh mencadangkan tajuk artikel yang bersesuaian agar ia boleh diselitkan untuk penambahan ilmu dan pemahaman untuk semua.

Bagi pengatahuan semua,tujuan blog ini dibina bagi membantu kawan-kawan memahami sendiri erti laut berdasarkan pemahaman dari sudut bahasa, sains an kejuruteraan selain melihat laut dari pelbagai persepktif dan terjemahannya. Pada masa yang sama objective nya adalah untuk menambahkan ilmu "laut" bagi menambahkan pengalaman dan penjelasan berdasarkan tujuan yang dinyatakan.

Selaku bloger, aku amat mengharapkan kerjasama dari semua untuk membentuk idea yang betunjangkan kepada Laut Untuk Semua agar tujuan dan objectivenya adalah selari.




2 comments:

  1. assalamualaikum.
    saya masih hijau dalam mengenali bahagian bahagian kapal dan fungsinya. bolehkah saudara terang kan for the nex entry?

    ReplyDelete
  2. Wasalam...

    Insyallah...akan di teruskan dengan perkembangan mengenai laut untuk semua...

    ReplyDelete